2018/2019
Plan zajęć otwartych i pokazowych w II półroczu roku szkolnego 2018/2019
Nauczyciele przedszkoli
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktycznego do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Umiejętność tworzenia ozdób świątecznych/wielkanocnych |
Alicja Kolasińska |
|
|
27.03.2019 |
rodzice |
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktycznego do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Warsztaty |
Marta Woźna |
Biedronki |
______ |
marzec/kwiecień |
aktywny udział rodziców i dzieci |
2. |
Przygotowanie i wykorzystanie pomocy dydaktycznych, metody aktywizującej, wykorzystanie współpracy dziecka z rodzicem, nauka przez zabawę. |
Magdalena Szablewska |
Jeżyki |
____ |
marzec/ kwiecień |
współpraca rodziców z dziećmi |
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Praca z tablicą interaktywną - kodowanie. Czytanie i układanie zdań. Burza mózgów. |
Beata Owczarska |
Ia |
Edukacja polonistyczna |
1.03.2019r. |
rodzice |
2. |
Praca z tablicą interaktywną - kodowanie. Technika rachunkowa. Rozwiązywanie zadań tekstowych - metoda problemowa. Praca w grupach. |
Beata Owczarska |
Ia |
Edukacja matematyczna |
19.04.2019r. lub 23.04.2019r. |
Nauczyciele klas I-III |
3. |
II półrocze Temat: Uśmiech mamy - wykorzystanie tablicy interaktywnej, - umiejętność przeprowadzania wywiadu z mamą i notowania w skrócie jej odpowiedzi, - samodzielne układanie życzeń, - wykonanie laurki, - śpiew piosenki. |
Zofia Szydłowska |
Ib |
Edukacja polonistyczna, edukacja plastyczna |
24.05.2019r.
|
Rodzice, nauczyciele klas I-III |
4. |
Spotkanie z książką |
Ewa Jagodzińska-Wiatrowska |
IIa |
Edukacja polonistyczna |
Maj |
Rodzice U korzystających z zaj. wyrównawczych i specjalistycznych, bibliotekarka i chętni n-le |
5. |
Temat: Nasz krewniak ssak - wykorzystanie projektora, - praca w zespołach, - umiejętność przygotowania notatki o zwierzętach na podstawie zgromadzonych książek przyrodniczych lub informacji z internetu, - czytanie tekstu przyrodniczego, - wypowiedzi wielozdaniowe i pisanie zdań na dany temat, - wykonanie klasowego albumu o ssakach |
Bernadeta Bieczyńska |
2b |
edukacja polonistyczna |
kwiecień |
rodzice/nauczyciele |
Nauczyciele języków obcych
zajęcia dla rodziców
Lp. |
Nazwisko i imię |
Termin |
Klasa |
Temat |
1. |
Czapla Mariusz |
Maj 2019 |
3abg |
Wybrane idiomy w języku angielskim |
2. |
Lipowicz Klaudia |
11.02. 2019 |
7a |
„Ich und meine Familie” ( Ja i moja rodzina) |
3. |
Kasprzak Ewa |
Maj 2019 |
8a, grupa 2z |
Roboty i sztuczna inteligencja jako dobrodziejstwo czy zagrożenie dla człowieka? |
4. |
Turek Marcin |
Maj 2019 |
5 |
Going places/ Having fun |
5. |
Palcat-Sroka Barbara |
Marzec 2019 |
8a, grupa 1p |
„Wo befindet sich die Apotheke?” (Gdzie znajduje się apteka?) |
Każdy z nauczycieli na tydzień przed zaplanowanymi zajęciami otwartymi przesyła przez i-dziennik informację do rodziców o swoich zajęciach.
zajęcia dla nauczycieli
Lp. |
Nazwisko i imię |
Termin |
Klasa |
Temat |
1. |
Czapla Mariusz |
Marzec 2019 |
3abg |
U lekarza – słownictwo i komunikacja |
2. |
Lipowicz Klaudia |
25.02.2019 |
7a |
,,Wie spät ist es?" (Która jest godzina?) |
3. |
Kasprzak Ewa |
Maj 2019 |
4ab, grupa 3z |
Porównanie kultury krajów anglojęzycznych |
4. |
Turek Marcin |
Maj 2019 |
5 |
Going places/ Having fun |
5. |
Palcat-Sroka Barbara |
Czerwiec 2019 |
8a, grupa 2z |
„Wie gut kennt ihr eure Schule?” (Jak dobrze znacie swoją szkołę?) |
Każdy z nauczycieli na tydzień przed zaplanowanymi zajęciami otwartymi przesyła przez i-dziennik informację do nauczycieli o swoich zajęciach.
Nauczyciele historii
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Wykorzystanie mapy interaktywnej w procesie lekcyjnym |
Marzena Skorzec |
Va |
historia |
maj |
Nauczyciele historycy |
2. |
Praca ze źródłami historycznymi. |
Marek Ryba |
VIIa |
historia |
maj |
nauczyciele historycy/rodzice |
3. |
Praca z mapą oraz źródłami ikonograficznymi, tworzenie narracji historycznej. |
Marek Ryba |
IIIag |
historia |
maj/czerwiec |
nauczyciele historycy/rodzice |
Każdy z nauczycieli na tydzień przed zaplanowanymi zajęciami otwartymi przesyła przez i-dziennik informację do nauczycieli/rodziców o swoich zajęciach.
Nauczyciele wychowania fizycznego
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktycznego do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Rzut do kosza jednorącz – z miejsca |
Sławomir Ceglarek |
3ag - chłopcy |
wychowanie fizyczne |
9.04.2019 |
nauczyciele /rodzice |
2. |
Doskonalenie umiejętności odbić sposobem górnym i dolnym |
Lidia Walczak |
4ab |
wychowanie fizyczne |
10.04.2019 |
nauczyciele /rodzice |
Nauczyciele religii
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Wykorzystanie multimediów w katechezie. |
Jolanta Owsianna |
VIIa |
religia |
kwiecień 2019r. |
J. Ratajczak i A. Buksalewicz |
Nauczyciele przyrody
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Lekcja otwarta. Podsumowanie wiadomości i umiejętności z przerobionego działu. |
Elżbieta Ratajczak |
IVa |
przyroda |
marzec 2019r. |
rodzice, nauczyciele |
Nauczyciele matematyki
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Analizowanie informacji i stosowanie algorytmów w zadaniach z praktycznym kontekstem. |
Elżbieta Górna |
Va lub Vb |
Matematyka |
Maj lub czerwiec 2019r. |
rodzice, nauczyciele |
Nauczyciele języka polskiego
Lp. |
Umiejętności metodyczne i dydaktycznego do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Lapbook – wykorzystanie na lekcjach języka polskiego |
Sylwia Ruta |
IVa |
język polski |
styczeń 2019 |
nauczyciele języka polskiego |
2. |
Mitologia –praca z tekstem, przekład intersemiotyczny utworu literackiego |
Marzena Skorzec |
IVa/Va |
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego |
luty 2019 |
nauczyciele języka polskiego |
3. |
W pustyni i w puszczy – wykorzystanie gry planszowej w celu mobilizacji do czytania lektury |
Sylwia Ruta |
IVb/Vb |
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego |
luty 2019 |
nauczyciele języka polskiego |
4. |
Wykorzystanie gry interaktywnej w procesie lekcyjnym |
Sylwia Ruta |
IVb |
język polski |
luty 2019 |
nauczyciele języka polskiego |
5. |
Mitologia – współdziałanie w ramach grupy i rywalizacja między zespołami |
Marzena Skorzec |
IVa/Va |
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego |
marzec 2019 |
nauczyciele języka polskiego |
6. |
Zadania testowe zgodne z wymogami nowego egzaminu klas ósmych |
Marzena Skorzec |
VIIa |
język polski |
maj 2019 |
nauczyciele języka polskiego |
Opracowanie: Elżbieta Górna