2020/2021
LEKCJE OTWARTE I POKAZOWE
Szkoła Podstawowa, Branżowa Szkoła I Stopnia
L.p. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
klasa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Zajęcia z kodowania, praca z tablicą interaktywną, metoda problemowa |
Beata Owczarska |
IIIa |
Edukacja wczesnoszkolna |
październik |
nauczyciele |
2. |
Praca z tekstem źródłowym i ikonograficznym. |
Marek Ryba |
VIII |
historia |
X/XI 2020 |
nauczyciele |
3. |
Wykorzystanie multimediów na lekcji. |
Marek Ryba |
VII |
historia |
III 2021 |
nauczyciele |
4. |
Praca z lekturą „Dzieci z Bullerbyn”: - słuchanie tekstu czytanego przez n-la, - czytanie głośne i ciche fragmentów lektury przez uczniów, - opowiadanie i odpowiadanie na pytania przez dzieci, - odszukiwanie fragmentów w lekturze, - samodzielne formułowanie pisemnej wypowiedzi. Praca grupowa, indywidualna i zbiorowa. Wykorzystanie tablicy multimedialnej |
Zofia Szydłowska |
III b |
Edukacja polonistyczna |
Grudzień- okres przedświąteczny |
Rodzice Nauczyciele klas I-III Bibliotekarz |
5. |
Uczeń:
|
Ewa Jagodzińska-Wiatrowska |
1b |
edukacja wczesnoszkolna |
Marzec lub początek kwietnia |
Przedstawiciel Dyrekcji, nauczyciel 1-3 Rada Oddziałowa Rodziców 1b lub troje rodziców
|
6. |
Mikołajkowe tradycje - samodzielne redagowanie - uważne słuchanie wypowiedzi - zapisywanie dat - współdziałanie |
Aleksandra Ślotała |
IIa |
edukacja wczesnoszkolna |
grudzień |
rodzice |
7. |
Programowanie |
Aleksandra Ślotała |
IIa |
zajęcia naukowo - artystyczne |
luty |
nauczyciele klas I-III |
8. |
Temat: Strażacy w akcji - rozmowa na temat pracy strażaka na podstawie wcześniejszej wycieczki do Straży Pożarnej i doświadczeń dzieci, - czytanie przez rodziców i nauczycieli książki pt. „Jak Wojtek został strażakiem”, - wielozdaniowe wypowiedzi uczniów na temat wysłuchanej lektury, - ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, - odczytywanie i zapisywanie numerów alarmowych…
|
Bernadeta Bieczyńska
|
1a
|
Edukacja polonistyczna
|
II półrocze
|
Rodzice i nauczyciele
|
Przedszkole
L.p. |
Umiejętności metodyczne i dydaktyczne do zaprezentowania |
Imię i nazwisko prowadzącego nauczyciela |
Grupa |
Przedmiot |
Termin |
Obserwatorzy |
1. |
Temat: „W oczekiwaniu na święta Bożego Narodzenia”- warsztaty Metody: słowne, oglądowe, czynne; Cele: Włączenie rodziców do działalności na rzecz przedszkola; Integracja rodziców i dzieci; Dziecko wykonuje wspólnie z Rodzicem świąteczną dekorację; Dziecko wymienia skojarzenia związane ze świętami Bożego Narodzenia. |
Anna Czaplewska- Masłowska |
5- latki „Pszczółki” |
edukacja przedszkolna |
grudzień |
rodzice, nauczyciele |
2. |
Temat: „Wiosna” Metody: czynna, oglądowa, słowna; Cele: Klasyfikuje przedmioty; Przelicza elementy w dostępnym dla siebie zakresie; Odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza. |
Anna Czaplewska-Masłowska |
5-latki „Pszczółki” |
edukacja przedszkolna |
marzec |
nauczyciele, rodzice |
3. |
Temat: „Wakacji nadszedł czas” Metody: słowna, czynna, oglądowa Cele: Śpiewa piosenki Aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych Rozwija mowę czynną. |
Anna Czaplewska-Masłowska |
5- latki „Pszczółki” |
edukacja przedszkolna |
czerwiec |
rodzice, nauczyciele |
4. |
Warsztaty: |
Marta Woźna
|
Zielone Żabki
|
edukacja przedszkolna
|
06.12.202r
|
rodzice, zaproszeni goście
|
5. |
Zajęcia pokazowe: Tworzenie warunków do doświadczeń komunikacyjnych i językowych. Rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego. |
Marta Woźna |
Zielone Żabki |
edukacja przedszkolna |
maj |
rodzice, zaproszeni goście |
6.
|
Zabawy i ćwiczenia usprawniające przygotowanie do nauki czytania, pisania oraz rozumienia pojęć matematycznych. |
Dorota Pijanowska |
Jeżyki |
Edukacja przedszkolna |
I półrocze II półrocze
|
rodzice A. Kolasińska |
7. |
Temat: „Pasowanie na przedszkolaka” Cel:Współpraca z rodzicami, integracja rodziców, dzieci i wychowawcy cele szczegółowe: Śpiewa piosenki, aktywnie uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych, rozwija mowę czynną |
Alicja Kolasińska |
Kotki |
edukacja przedszkolna |
paźniernik/listopad |
rodzice, dyrekcja opiekun stażu |
8. |
Temat: „Wiosna jest wśród nas” Metody: czynna, oglądowa, słowna; Cel: Współpraca z rodzicami, integracja rodziców, dzieci i wychowawcy cele szczegółowe: Klasyfikuje przedmioty, odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza, wykonuje taniec z chustkami |
Alicja Kolasińska |
Kotki |
edukacja przedszkolna |
marzec |
rodzice, opiekun stażu |
9. |
Temat: „W oczekiwaniu na święta Wielkanocne”- warsztaty Metody: słowne, oglądowe, czynne; Cel: Współpraca z rodzicami, integracja rodziców, dzieci i wychowawcy cele szczegółowe: Dziecko wykonuje z rodzicem świąteczną dekorację, dziecko wymienia skojarzenia związane ze świętami wielkanocnymi. |
Alicja Kolasińska |
Kotki |
edukacja przedszkolna |
marzec -kwiecień |
rodzice, opiekun stażu |
10. |
Temat: „Coraz bliżej święta”- warsztaty Metody: słowne, czynne, oglądowe; Cele: Wzmocnienie więzi emocjonalnej w grupie przedszkolnej i w gronie rodzinnym; Dziecko wzbogaca wiadomości na temat tradycji Świąt Bożego Narodzenia; Dziecko wykonuje wspólnie z Rodzicem świąteczną dekorację; Włącznie rodziców w działanie przedszkola wspierając rozwój ddziecka; |
Barbara Majchrzak |
Biedronki |
edukacja przedszkolna |
grudzień |
nauczyciele, rodzice |
11. |
Temat: „Poznajemy tradycje wielkanocne” Metody: czynna, oglądowa, słowna; Cele: Wzbogacenie wiadomości na temat tradycji wielkanocnych; Zacieśnienie więzi emocjonalnych między dziećmi, rodzicami; Prezentacja poznanej piosenki; Dziecko wykonuje wspólnie z Rodzicami ozdobę wielkanocną. |
Barbara Majchrzak |
Biedronki |
edukacja przedszkolna |
marzec |
rodzice, nauczyciele |
12. |
Temat: „Planujemy wakacje” Metody: słowna, czynna, oglądowa Cele: Śpiewa piosenki Dziecko rozwija koordynacje ruchowo-wzrokowo-słuchową; Rozwija mowę czynną i bierną przez naśladowanie wybranych dźwięków wybranych z tematem; Rozwija motorykę małą i dużą; Kształtuje poczucie rytmu; |
Barbara Majchrzak |
Biedronki |
edukacja przedszkolna |
czerwiec |
rodzice, nauczyciele |
Krzywiń. 15 września 2020 r.
Opracowała: Violetta Drożdżyńska.