16 lutego 2021

Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki.

Autorki: Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna

Niniejsza publikacja stanowi zachętę do stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach w szkole.

Część pierwsza zawiera poradnik tworzenia konspektów lekcji z zastosowaniem oceniania kształtującego (OK) oraz materiały dotyczące wykorzystania TIK, które stały się elementem kształcenia pomagającym uczniom w osiąganiu celów uczenia się,
a nauczycielom  ułatwiającym pracę.

W części drugiej zatytułowanej „Dobre praktyki” zamieszczono podzielone według przedmiotów ćwiczenia i zadania z TIK. Uwzględnione zostały następujące przedmioty nauczania : biologia i przyroda, chemia, edukacja artystyczna, edukacja wczesnoszkolna, fizyka, geografia, edukacja historyczna i obywatelska, język polski, języki obce, matematyka, technika i informatyka, wychowanie fizyczne. Wszystkie proponowane konspekty, ćwiczenia i zadania znalazły zastosowanie w szkole i są inspiracją do doskonalenia pracy i tworzenia autorskich konspektów.


Data wydania: Warszawa 2015

https://ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf