16 lutego 2021
Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki.
Autorki: Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna
Niniejsza publikacja stanowi zachętę do stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach w szkole.
Część pierwsza zawiera poradnik tworzenia konspektów lekcji z zastosowaniem oceniania kształtującego (OK) oraz materiały dotyczące wykorzystania TIK, które stały się elementem kształcenia pomagającym uczniom w osiąganiu celów uczenia się,
a nauczycielom ułatwiającym pracę.
W części drugiej zatytułowanej „Dobre praktyki” zamieszczono podzielone według przedmiotów ćwiczenia i zadania z TIK. Uwzględnione zostały następujące przedmioty nauczania : biologia i przyroda, chemia, edukacja artystyczna, edukacja wczesnoszkolna, fizyka, geografia, edukacja historyczna i obywatelska, język polski, języki obce, matematyka, technika i informatyka, wychowanie fizyczne. Wszystkie proponowane konspekty, ćwiczenia i zadania znalazły zastosowanie w szkole i są inspiracją do doskonalenia pracy i tworzenia autorskich konspektów.
Data wydania: Warszawa 2015
https://ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf
Czytaj również:
- Siła i odporność psychiczna. Jak je wzmocnić? Poradnik i ćwiczebnik osobisty.
- Pułapka nadopiekuńczości. Czy wyrządzamy krzywdę swoim dzieciom, starając się za bardzo?
- Przemoc emocjonalna: czyli o tym, co naprawdę nas boli: zniewaga, upokorzenie, pozbawienie miłości – jak możemy się przed tym bronić
- Pomoc ku równowadze. Mały atlas zdrowia psychicznego.
- Kompetencje bez tajemnic. Rozwijanie kompetencji to nie czary.
- Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach
- Cele uczenia się. Jak pomóc uczniom zrozumieć każdą lekcję?