04 listopada 2019

Projekt edukacyjny „Jestem Coolturalny”

Projekt edukacyjny „Jestem Coolturalny”

4 listopada w szkole realizowany był projekt edukacyjny „Jestem Coolturalny”. Uczestniczyli w nim wszyscy uczniowie. Zajęcia miały różną formę: słuchanie opowiadania przy muzyce granej na żywo, malowanie muzyki, oglądanie filmu niemego przy akompaniamencie oraz koncert. Zajęcia były zróżnicowane i dostosowane do wieku uczniów. Autorzy projektu nazwali je następująco: „Fantastyka i muzyka” dla klas pierwszych, „Malujemy do muzyki” dla klas drugich, „Film i muzyka” dla klas od czwartej do szóstej. Najstarsi uczniowie wzięli udział w koncercie z opowieścią o instrumentach.

Celem projektu było pokazanie uczniom, że muzyka jest odzwierciedleniem emocji i zdarzeń. Uczestnicy przekonali się również, że muzykę możemy przedstawić na różne sposoby, przede wszystkim jednak projekt edukacyjny „Jestem Coolturalny” miał za zadanie zachęcić dzieci i młodzieży do obcowania z muzyką klasyczną.

Realizatorami projektu byli muzycy: pani Ewa Biały grająca na flecie, pan Leszek Marszałek grający na fagocie i pan Paweł Rosa - mistrz instrumentów klawiszowych.

 

„Film i muzyka”

Podczas zajęć uczniowie obejrzeli film animowany „Piotruś i wilk”, do którego na instrumencie klawiszowym muzykę Sergiusza Prokofiewa grał pan Paweł Rosa. Uczniowie z dużym zainteresowaniem obejrzeli film, a na koniec doskonale poradzili sobie z krótkim testem polegającym na dobraniu fragmentu prezentowanej muzyki do danego bohatera filmowego.

 

Koncert

Muzycy przygotowali dla uczestników fragmenty utworów Georga Philippa Telemanna „Sonata d-moll” i „Sonata C-dur". Przerywnikiem w słuchaniu muzyki było szczegółowe omówienie budowy jednego z instrumentów – fagotu.

Katarzyna Bartkowiak